top of page
Søg
  • Forfatters billedeLone Kaastrup-Hansen

Eksamen under særlige vilkår - skal dit barn have et boost i uge 15 eller 18?





Undskyld vi forstyrrer midt i påsken, men sagen er den, at dit barn trods nedlukning, COVID-19 og online undervisning stadig skal til afgangsprøven ved slutningen af 9. klasse.


På grund af forskudt skolestart for eleverne i 7- -9. kl, har vi valgt at udbyde vores kursus i kompenserende IT for ordblinde unge både i uge 15 og uge 18.

Skoleåret 20/21 har været udfordrende for mange med onlineundervisning i flere måneder. For elever med læsevanskeligheder og børn og unge med ordblindhed har det været særligt udfordrende. At spørge om hjælp er sværere, når man er i et åbent fælles fora. Derfor har mange valgt at resignere og stå af. Samtidig har hjælpen med kompenserende ikke været inde for rækkevidde i samme grad som før nedlukningen og særlige indsatser har af naturlige grunde været sat på pause.


Desværre betyder det ikke, at afgangsprøven også er sat på pause.

Mange har ikke fået forberedt sig nok til at gå til prøver under særlige vilkår, men det kan der rådes bod på nu.


Et ekstra hold og flere pladser


Da nogle af vores elever skal møde deres klassekammerater for første gang i uge 15, har vi valgt at lave endnu et kursus i uge 18


  • Vi har 2 ledige pladser i uge 15 med opstart d. 14.april.

  • Vi har 3 ledige pladser i uge 18 med opstart d. 4.maj

Kurserne vil begge have fokus på afgangsprøven i dansk på særlige vilkår og undervisningen varetages af Hanne Maigaard fra ordblindeundervisning.nu og undertegnede Lone Kaastrup-Hansen fra ordblindevejledning.dk .


Du kan læse mere om indholdet og praktisk information i nedenstående links:


og


Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis dit barn er interesseret i at deltage i en af kurserne.


Vi glæder os til nogle skønne dage.


Rigtig god påske.


Med venlig hilsen

Lone Kaastrup-Hansen







157 visninger

Seneste blogindlæg

Se alle

Når gult resultat ikke er nok- Støt med din underskrift

En række kommuner har trods ministeriets udmeldinger i Ordblindenetværket valgt kun at anerkende national ordblindetest som identifikationsredskab af ordblindhed. I praksis betyder det, at elever test

bottom of page